مهاجرت به آلمان

مشکلات مهاجرت به آلمان

اگر می خواهید به کشورهای اروپایی مهاجرت کنید بهتر است بدانید که آلمان یکی از بهترین و ایده آل ترین کشورهای اروپای غربی می باشد. البته مهاجرت به آلمان با سختی های بسیار فراوانی همراه است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید بهتر است در ابتدا با مشکلات مهاجرت به آلمان آشنا شوید تا بتوانید شرایط لازم را برای زندگی در این کشور فراهم کنید. آلمان یکی از مرفه ترین کشورهای اروپایی می باشد و به همین دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای ادامه زندگی می باشد. با این وجود مشکلات پیش روی مهاجرت به آلمان موجب می شود تا اکثر مهاجران از انتخاب خود پشیمان شوند. در ادامه قصد داریم شما را با تمامی مشکلات مهاجرت به آلمان به طور کامل آشنا کنیم. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به کشور آلمان، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان آلمانی ترجمه کنید. دارالترجمه آلمانی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به آلمانی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

هزینه بالای زندگی مهم ترین مشکل مهاجرت به آلمان

یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین مشکلات مهاجرت به آلمان هزینه بالای زندگی در این کشور است. آلمان جزو کشورهایی می باشد که بالاترین رفاه را برای زندگی دارد و این رفاه بالا به هزینه زیادی نیاز دارد. از طرفی شما باید در ابتدا و برای اخذ ویزا اثبات نمایید که توانایی تامین این هزینه ها را دارید. به طور کلی زندگی در آلمان می تواند بسیار رویایی و لذت بخش باشد، اما برای رسیدن به این زندگی به شغل پردرآمد نیاز دارید.

البته توجه داشته باشید که آلمان دارای ایالت های مختلفی می باشد و هزینه زندگی هر کدام از این ایالت ها با یکدیگر متفاوت است. با این وجود داشتن درآمد نسبتا بالا برای زندگی در تمامی ایالات آلمان الزامی است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید میزان مالیات در نظر گرفته شده در این کشور است. مالیات در نظر گرفته شده افراد در این کشور با توجه به هزینه های زندگی آن ها متفاوت می باشد.

نژادپرستی بسیار سرسختانه در کشور آلمان

از دیگر مشکلات مهاجرت به آلمان نژادپرستی سرسختانه مردم این کشور است. متاسفانه به دلیل جنگ هایی که در این کشور بسیار رواج داشته اند همچنان مردم آن با مهاجران برخورد نژادپرستانه ای دارند. اکثر افرادی که آلمان را برای مهاجرت انتخاب می نمایند از این موضوع شکایت دارند. البته نباید از این موضوع غافل شد که در سال های اخیر شدت نژادپرستی مردم این کشور کمی کاهش یافته است. با این وجود همچنان می توان این موضوع را در فرهنگ کشور آلمان احساس نمود.

مهاجرت به آلمان و مشکل نداشتن شغل

از دیگر مشکلات جدی مهاجرت به آلمان سختی یافتن شغل مناسب است. همانطور که اشاره شد مردم این کشور نژادپرست هستند و این موضوع در فرایند استخدامی آن ها نیز  تاثیرگذار می باشد. برای اخذ ویزای شغلی و دریافت حق شهروندی این کشور باید بتوانید یک کارفرمای آلمانی پیدا کنید. برای این کار باید معرفی نامه ای را از طرف کارفرمای آلمانی متخصص دریافت نمایید. معمولا کارفرمایان تا زمانی که از تخصص شما و کارایی شغلی شما در کسب و کار خود مطمئن نشوند، شما را استخدام نخواهند کرد. این موضوع می تواند روند یافتن شغل مناسب را برایتان سخت تر کند.

البته می توانید لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور را ارزیابی نمایید و در صورت داشتن تخصص در زمینه مشاغل اعلام شده برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید. فراموش نکنید که داشتن تخصص و تجربه در زمینه یکی از مشاغل مشخص شده می تواند امتیاز بالایی برای شما داشته باشد.

اهمیت زبان آلمانی برای مهاجرت به این کشور

نژادپرستی مردم آلمان موجب شده تا زبان رسمی این کشور نیز آلمانی باشد. معمولا افرادی که قصد مهاجرت دارند زبان انگلیسی خود را تقویت می نمایند زیرا اکثر کشورها آن را به عنوان زبان لازم برای مهاجران می شناسند. مردم کشور آلمان به دلیل فرهنگ نژادپرستانه ای که دارند انگلیسی صحبت نمی کنند. به همین دلیل اگر به زبان آلمانی مسلط نباشید پس از مهاجرت به آلمان دچار مشکل خواهید شد. در برخی از مواقع مردم این کشور از هم صحبتی با افرادی که انگلیسی صحبت می کنند اجتناب می نمایند. جالب است بدانید که ترجمه در این کشور نیز اکثرا به آلمانی انجام می شود. به همین دلیل تسلط کامل به این زبان برای زندگی در این کشور بسیار ضروری می باشد.

دیگر مشکلات رایج هنگام مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان می تواند تصمیم فوق العاده ای برای ادامه زندگی و دستیابی به موفقیت باشد، اما نمی توان مشکلاتی که پیش روی مهاجران هست را نادیده گرفت. علاوه بر موارد فوق مشکلات دیگری نیز وجود دارند که افراد قبل از اقدام برای مهاجرت باید آن ها را بشناسند. از دیگر دغدغه های مهاجرت به این کشور می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • حساسیت اساتید هنگام تحصیل در آلمان:

متاسفانه افرادی که برای تحصیل به کشور آلمان می روند برای دریافت اقامت با سختی هایی مواجه می شوند. معمولا این افراد باید تمامی تکالیف درسی خود را کامل انجام دهند و نمره قبولی بالایی نیز دریافت نمایند، زیرا اساتید آلمانی به شدت روی این موضوع سختگیر هستند.

  • زمان لازم برای دریافت ویزا:

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید بهتر است بدانید که برای اخذ ویزای این کشور باید زمان زیادی را در انتظار بمانید. به همین دلیل ممکن است بسیاری از امتیازات خود (مانند اعتبارسنجی دانشگاه و … ) را برای مهاجرت به این کشور از دست بدهید.

  • شرایط سخت درمان و بیمه پزشکی:

بیمارستان ها و مراکز درمانی در کشور آلمان معمولا متعلق به دولت بوده و به ندرت مراکز درمانی خصوصی در این کشور فعالیت می کند. با توجه به این موضوع افراد پس از مهاجرت به آلمان ممکن است تا مدت زیادی نتوانند از خدمات درمانی دولتی در این کشور استفاده نمایند. از طرفی دریافت بیمه در آلمان الزامی بوده و باید این موضوع را هنگام اخذ ویزا در نظر داشته باشید.

  • عدم وجود اینترنت خانگی:

جالب است بدانید که دریافت اینترنت خانگی در کشور آلمان بسیار زمانبر است. بنابراین پس از مهاجرت به آلمان ممکن است تا چند هفته اینترنت خانگی نداشته باشید. از آنجایی که آلمان یک شهر بسیار پیشرفته و مدرن است، خیلی از افراد نسبت به این موضوع بی اطلاع هستند. البته شما می توانید در طول این مدت تا زمان اتصال کابل اینترنت برای خانه خود از اینترنت همراه استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن