مهاجرت به ایتالیا

بهترین شهرهای توریستی ایتالیا کدام‌ها هستند؟

اگر قصد سفر به ایتالیا را داشته باشید، برنامه‌ریزی برای دیدن بهترین شهرهای توریستی ایتالیا باید اولین اولویت‌تان باشد. در واقع، همه شهرهای ایتالیا جزو زیباترین و پربازدیدترین شهرهای اروپا محسوب می‌شوند. سفر به این کشور به‌خاطر تاریخچه جالبی که دارد و معماری قدیمی‌اش، شبیه به دیدن کل دنیا در چند روز است. اما اگر فرصت کمی داشته باشید، بازدید از همه شهرهای ایتالیا امکان‌پذیر نیست. پس اگر می‌خواهید از وقت خودتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، باید بهترین شهرهای این کشور را بشناسید. لازم به ذکر است که شما برای سفر به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ایتالیایی ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

به احتمال زیاد وقت ندارید از همه شهرهای ایتالیا بازدید کنید، بنابراین شناخت بهترین شهرهای توریستی ایتالیا به شما کمک می‌کند تا سفر خوبی را در ایتالیا داشته باشید. اما واقعاً شهرهایی که ارزش دیدن را دارند کدام‌ها هستند؟

 رُم

بدون شک، رُم یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا محسوب می‌شود. این شهر شبیه به موزه بزرگی است که در آن با انواع آثار باستانی و مکان‌های شگفت‌انگیز روبه‌رو خواهید شد. همچنین رُم پر از رستوران‌ها، کافه‌ها و بازارهای محلی است که نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. اگر مجبور هستید فقط به یک شهر ایتالیا سفر کنید، حتماً رُم را انتخاب کنید. رُم نه تنها پایتخت ایتالیا و بزرگ‌ترین شهر ایتالیا است، بلکه دارای آثار تاریخی و معماری بی‌نظیری است که در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید همانند آن بیابید.
فلورانس

فلورانس در ساحل رودخانه آرنو قرار گرفته است و یکی از زیباترین شهرهای توریستی ایتالیا است! در واقع، شهر فلورانس به‌خاطر شاهکارهای لئوناردو داوینچی و میشلانگو در دنیا مشهور شده است. این شهر پر از آثار هنری رنسانس، موزه‌ها و خارق‌العاده‌ترین معماری‌ها است. همچنین شهر فلورانس به‌خاطر موسیقی، رقص، سینما و تئاتر نیز مشهور است. فلورانس پر از غذاهای خوشمزه است و فستیوال‌های مختلفی هر ساله در این شهر برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید از موزه‌های اصلی این شهر بازدید کنید باید بیشتر از دو روز در این شهر بمانید.

ونیز

اگر به ایتالیا سفر کنید و از ونیز دیدن نکرده باشید، سفرتان کامل نخواهد بود. این شهر شناور نه تنها یکی از خاص‌ترین شهرهای ایتالیا است، بلکه یکی از زیباترین شهرهای دنیا نیز محسوب می‌شود!

این شهر دارای ۱۱۸ جزیره است. اکثر جزایر آن بسیار کوچک هستند و به وسیله پل کوچکی به هم متصل هستند. این جزایر را با پای پیاده هم می‌توانید کشف کنید. اما برخی جزایر آن بسیار بزرگ هستند و برای بازدید از آنها به قایق نیاز خواهید داشت.

 

بولونیا

بولونیا نه تنها یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا است، بلکه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا را هم در خود جای داده است. منشاء بسیاری از غذاهای خوشمزه ایتالیا، بولونیا است و در اغلب اوقات پایتخت آشپزی ایتالیا در نظر گرفته می‌شود. همچنین در معماری این شهر از رنگ قرمز استفاده شده است که زیبایی خاصی به ساختمان‌های این شهر بخشیده است.

چون این شهر در مسیر رفتن به شهرهای میلان، ونیز و فلورانس قرار دارد، بسیاری از گردشگران ابتدا از این شهر بازدید می‌کنند. اگر فقط یک روز فرصت دارید تا از ایتالیا بازدید کنید، بهتر است بولونیا را انتخاب کنید.

 

میلان

میلان یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین شهرهای ایتالیا است. در واقع این شهر با دیگر شهرهای ایتالیا که به‌عنوان بهترین شهرهای توریستی ایتالیا معرفی می‌کنیم متفاوت است. میلان ترکیبی از تاریخ قدیم و زندگی مدرن است که آن را تبدیل به یکی از جالب‌ترین شهرهای دنیا کرده است. شاید با سفر به میلان تصمیم بگیرید که دیگر نیازی به بازدید از شهرهای دیگر ایتالیا نباشد. چه دنبال هنر و تاریخ باشید، چه خرید و خوردن شام در بهترین رستوران‌ها، موزه‌های سطح جهانی یا معماری مدرن، فرقی نمی‌کند! همه اینها را در میلان می‌توانید تجربه کنید.

 

راونا

راونا یکی از کوچک‌ترین شهرهایی است که می‌توانید سفر کنید، اما واقعاً ارزش دیدن را دارد. راونا پایتخت امپراطوری رم از سال ۴۰۲ تا سال ۴۷۶ بود. بعد از این زمان هم تا سالهای طولانی راونا شهری بسیار تاثیرگذار در این منطقه باقی ماند.

علت اینکه راونا را جزو لیست بهترین شهرهای توریستی ایتالیا آورده‌ایم این است که این شهر به‌خطر موزاییک‌هایش مشهور است. قدمت برخی از این موزاییک‌ها به قرن پنجم و ششم میلادی برمی‌گردد. اما دلایل دیگری نیز برای سفر به این شهر وجود دارند! معماری قدیمی این شهر، موزه‌های  چشمگیر و ساختمان‌های رنگارنگ این شهر ارزش دیدن را دارد. همچنین این شهر ساحل بسیار زیبایی دارد که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

 

کلام آخر

اگر قصد بازدید از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا را دارید و زمان کافی دارید، توصیه می‌کنیم به ترتیب از شهرهای رُم، ونیز و فلورانس حتماً بازدید کنید. این سه شهر جزو زیباترین شهرهای ایتالیا محسوب می‌شوند و ارزش سفر کردن را دارند. بهترین زمان سفر به ایتالیا ماه مارس تا می و از اواسط سپتامبر تا نوامبر است. ایتالیا زیاد گرم نیست و اگر شهرهای ساحلی را انتخاب می‌کنید بهتر است فصل‌های گرم سال را برای بازدید از این شهرها انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن