مهاجرت به ایتالیا

معرفی بهترین دانشگاه‌های ایتالیا

ایتالیا نه تنها به‌خاطر غذاهایش، منظره‌های زیبایش و معماری فوق‌العاده‌اش مشهور است، بلکه به‌خاطر بهترین دانشگاه‌هایی که دارد بسیار شناخته شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه‌های ایتالیا بپردازیم تا اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، بتوانید با شناخت بیشتری وارد این دانشگاه‌ها شوید. ایتالیا دارای سیستم آموزشی مخصوص به خود است که باعث می‌شود دانشجویان این دانشگاه هر آنچه که فرا می‌گیرند را به‌صورت عملی تمرین کنند. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت به ایتالیا، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. دارالترجمه ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی فارسی به ایتالیایی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

 

معرفی بهترین دانشگاه‌های ایتالیا

اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشید، قطعاً ایتالیا می‌تواند اولین انتخاب‌تان باشد. با معرفی بهترین دانشگاه‌های ایتالیا با این دانشگاه‌ها بیشتر آشنا خواهید شد و تصمیم بهتری در مورد آینده تحصیل‌تان خواهید گرفت.

 

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا قدیمی‌ترین دانشگاه اروپا محسوب می‌شود. بسیاری از افراد مشهور دنیا در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند مانند فرانسیس پترارک و دانته آلیگیری. این دانشگاه مادر همه دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. در حال حاضر این دانشگاه بیشتر از ۸۵ هزار دانشجو دارد و دارای پنج موسسه است: بولونیا، راونا، چزنا و ریمینی. برنامه آموزشی دانشگاه بولونیا همه رشته‌های ممکن از پایه تا پس از فار‌غ‌التحصیلی را پوشش می‌دهد. این دوره‌ها برای برآوردن نیازهای بازار کار طراحی شده‌اند.

توجه اصلی دانشگاه بولونیا به تحقیق و ارتباطات بین‌المللی است. نتایج پیشرفته از تحقیقات سطح بالا حاصل مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های پیشرفته در این دانشگاه است. این دانشگاه هر ساله پیشرفت‌ها و رقابت‌های علمی مختلفی را از آن خود می‌کند.

 

دانشگاه پادوا

در ادامه معرفی بهترین دانشگاه‌های ایتالیا نوبت به دانشگاه پادوا می‌رسد. این دانشگاه در سال ۱۲۲۲ تاسیس یافته بود و دومین دانشگاه قدیمی در ایتالیا است. دانشگاه پادوا در شمال شرقی ایتالیا قرار دارد. شهرهای اصلی ایتالیا مانند فلورانس، رم و میلان به این دانشگاه نزدیک هستند.

این دانشگاه به‌خاطر تدریس و آموزش عالی شناخته شده است. دانشگاه پادوا از دانشجویان بین‌المللی نیز استقبال می‌کند و دارای ۶۰ هزار دانشجو است. همچنین یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا محسوب می‌شود. در این دانشگاه بیشتر از ۱۲۰ مقطع کارشناسی، ۱۳۹ مقطع کارشناسی ارشد، ۵۲ مطقع دکتری و ۶۲ مقطع تخصص تدریس می‌شود.

 

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا رم

این دانشگاه در سال ۱۳۰۲ تاسیس یافته بود و قدیمی‌ترین دانشگاه رُم و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه اروپا محسوب می‌شود. هدف این دانشگاه، توسعه جامعه دانش از طریق تحقیقات، آموزش باکیفیت و مشارکت بین‌المللی است. به‌طور خلاصه، دانشگاه ساپینزا بیشتر از آنکه شبیه به یک دانشگاه باشد شبیه به یک شهر کوچکی است.

این دانشگاه دارای ۵۴ کتابخانه است که بیش از ۱ و نیم میلیون کتاب در این کتابخانه‌ها گنجانده شده‌اند. ۳۷ رشته این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. ۹ هزار دانشجوی این دانشگاه را نیز دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

 

دانشگاه میلان

دانشگاه میلان

همه مقاطع تحصیلی این دانشگاه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند. تعداد رشته‌های تحصیلی که به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می‌شوند بسیار زیاد است. این دانشگاه در سال ۱۹۲۴ تاسیس یافته بود و تقریباً دارای ۶۶ هزار دانشجو است. این دانشگاه با داشتن ۸ دانشکده جزو دانشگاه‌هایی است که از کیفیت بالای آموزشی برخوردار است. دانشگاه میلان هم به‌لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کارآمدی تحقیقات جزو بهترین دانشگاه‌های ایتالیا شناخته شده است.

 

دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا به‌طور رسمی در سال ۱۳۴۳ تاسیس یافته بود، اگرچه تعدادی از اساتید آن ادعا می‌کنند که تاسیس آن به قرن یازدهم برمی‌گردد. دانشگاه پیزا به‌خاطر مراکز تحقیقاتی بین‌المللی که دارد بسیار مشهور است و جزو بهترین دانشگاه‌های ایتالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه دارای ۱۷ کتابخانه و ۱۳ موزه است.

 

دانشگاه فلورانس

دانشگاه فلورانس تمامی مقاطع تحصیلی را پوشش می‌دهد. این دانشگاه پذیرای بسیاری از رشته‌های دانشگاهی از جمه رشته‌های زیست پزشکی، فناوری، علوم انسانی و آموزشی است و آموزش‌های خود را به بهترین شکل ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده و ۲۴ دپارتمان مختلف است. مراکز تحقیقاتی این دانشگاه به دانشجویان کمک می‌کنند تا به روشی هماهنگ کار کنند. این دانشگاه بیشتر از ۵۰ هزار دانشجو دارد.

 

دانشگاه فدریکوی دوم

دانشگاه فدریکوی دوم یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا است که در سال ۱۲۲۴ توسط فردریک دوم امپراطور رم تاسیس یافته بود. حدود ۸۶ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه در جنوب ایتالیا و شهر ناپل قرار گرفته است. هزینه‌های زندگی در جنوب ایتالیا نسبت به شمال ایتالیا مناسب‌تر است. ناپلس یکی از شهرهایی است که هر دانشجویی را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند.

 

دانشگاه ترنتو

دانشگاه ترنتو در شهر ترنتینوی ایتالیا قرار دارد و در سال ۱۹۶۲ تاسیس یافته است. در این دانشگاه ۲۶ مقطع کارشناسی، ۳۵ مقطع کارشناسی ارشد، ۱۰مقاطع دکتری و تخصص تدریس می‌شود. در دانشگاه ترنتو بیشتر از ۱۶ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که بیشتر از ۱۰۰۰ دانشجوی آن غیر ایتالیایی هستند. این دانشگاه دارای ۴ کتابخانه و بنیاد تحقیقاتی است.

 

کلام آخر

ایتالیا مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است، چرا که هزینه زندگی در بسیاری از شهرهای ایتالیا نسبت به شهرهای دیگر اروپا ارزان‌تر است. همچنین سیستم آموزشی ایتالیا از کیفیت عالی برخوردار است، به همین علت بسیاری از دانشجویان، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی بهترین دانشگاه‌های ایتالیا بپردازیم تا اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید، با شناخت بیشتری اقدام کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن