مهاجرت

شناخت کشور استرالیا|آنچه باید در مورد استرالیا بدانید!

در مورد کشور استرالیا چه شناخت و اطلاعاتی دارید؟ آیا مایلید در مورد این کشور زیبا و ویژگی‌های آن بیش‌تر بدانید؟ برای آشنایی با کشور استرالیا با ما در این نوشتار همراه شوید تا نکاتی را در مورد کشور زیبا و محبوب استرالیا، جغرافیا، تاریخچه و سایر موارد آن به شما ارائه دهیم!

کشور استرالیا یک کشور مدرن و توسعه یافته بوده که برای افراد بسیار زیادی به عنوان مقصد مهاجرت و زندگی و تفریح، دارای جذابیت‌های بسیار بالایی است و سالانه افراد زیادی برای مسافرت یا اقامت به این کشور عزیمت می‌کنند. این کشور از لحاظ مردمی، فرهنگی، تاریخی، هنری، طبیعی، محیط زیست، اقتصاد و غیره کشوری منحصر به فرد است.

نام کشور استرالیا از عبارت لاتین Terra Australis Incognita گرفته شده است که معنای آن سرزمین ناشناخته جنوب است. استرالیا به عنوان کوچکترین قاره جهان و یکی از بزرگ‌ترین کشورهای دنیا شناخته شده است و به عبارت دیگر ششمین کشور بزرگ دنیا محسوب می‌شود. مساحت این کشور۷ میلیون و ششصد و نود دو هزار و بیست و چهار کیلومتر مربع است.  این کشور در نیمکره‌ی جنوبی و بین اقیانوس‌های آرام و هند واقع شده است. استرالیا به عنوان قدیمی‌ترین قاره‌ی جهان شناخته می‌شود. پایتخت استرالیا شهر”کانبرا” است. این شهر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی شهر سیدنی قرار گرفته است و دارای جمعیتی حدود ۳۶۰هزار نفر می‌باشد. مساحت این کشور در حدود ۸۰۰ کیلومتر مربع است. این شهر دارای اماکن گردشگری سبز و طبیعتی زیباست که جذابیت آن را دو چندان کرده و افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. جمعیت کشور استرالیا در حدود بیست و پنج میلیون نفر است و بیشتر جمعیت این کشور در نواحی ساحلی متمرکز شده‌اند. میانگین نرخ رشد جمعیت در کشور استرالیا ۳/۱ در هر سال بوده و در هر دو دقیقه یک نوزاد در این کشور متولد می‌شود. همچنین  ۴/۱ جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل داده اند. کشور استرالیا زبان رسمی ندارد و زبان رسمی آن که بیشتر مردم به آن سخن می گویند زبان انگلیسی استرالیایی می‌باشد. سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ و مشهور در کشور استرالیا هستند.

همه چیز درباره کشور استرالیا

جغرافیای کشور استرالیا

 

کشور استرالیا به وسیله دریای تیمور و ارافورا از اسیا جدا می‌شود. این کشور از لحاظ اقلیمی کشوری بسیار متنوع است به گونه‌ای که هم دارای بیابان های وسیع  و هم دارای جنگل های استوایی و دشت‌های فراخ است. می‌توان گفت این کشور یک قاره جزیره ای بوده که از دو قسمت سرزمین خشک استرالیای (بخش قاره ای) و ایالت جزیره ای تاسمانی در جنوب آن تشکیل شده است. مساحت بخش خشکی کشور استرالیا ۹۳۰۷۶۱۷ کیلومتر مربع و مساحت بخش آبی، ۶۸۹۲۰ کیلومتر مربع می‌باشد. کشور استرالیا دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست. طیف آب و هوایی و اقلیمی در این کشور به دلیل وسعت زیاد قاره، بسیار وسیع و متنوع بوده و تحت تاثیر جریان‌های گوناگون اقیانوسی است. این کشور دارای آب و هوای خشک تا نیمه خشک در بخش مرکزی تا نواحی گرمسیری و موسمی در بخش شمالی و آب و هوای معتدل در شرق و جنوب آن است. بیشتر بارندگی در کشور استرالیا، در مناطق ساحلی رخ داده و هر چه‌ قدر به مرکز این کشور نزدیک می‌شویم، آب و هوا به سوی خشک و نیمه‌خشک بودن می‌رود. در بخش جنوب شرقی کشور استرالیا رشته کوه های آلپ قرار دارند که زیبایی و محبوبیت این کشور را دو چندان کرده است. رودهای مهم کشور استرالیا شامل متریس، فلیندرز، دارلینگ، لاکلن، دیامانتینا، اشبرتن و فیتز روی می باشند. شهرهای بزرگ کشور استرالیا شامل ملبورن، سیدنی، کانبرا، کانیرا، بریزبن، داروین، آدلاید و پرت است.

 

تاریخچه‌ی کشور استرالیا

 

طبق شواهد تاریخی باقی‌مانده، تعدادی از شکارچیان آسیایی در حدود چهل و دو هزار سال پیش برای ادامه‌ی زندگی و یافتن غذا  و شکار به بخش شمالی کوئینزلند مهاجرت کردند. این افراد به مرور در قسمت‌های مختلف استرالیا پراکنده شدند و سال‌ها در این منطقه زندگی کردند. به عبارت دیگر، ساکنین اولیه‌ی کشور استرالیا را بومیان استرالیایی می نامند.

پس از گذشت سال‌ها و وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی که بومیان استرالیا پشت سر گذاشتند، سرانجام در تاریخ ۱ ژانویه سال ‌۱۹۰۱، کشور استرالیا و ساکنین آن تبدیل به ملتی یک پارچه و متحد شدند. این تاریخ که روز فدراسیون نام‌گذاری شده است، هر ساله توسط مردم این کشور جشن گرفته می‌شود.

ایالات و شهرهای کشور استرالیا

استرالیا از شش ایالت و دو سرزمین یا قلمرو تشکیل می‌شود. ایالت‌ها و قلمروهای استرالیا عبارت از موارد زیر است:

  • ایالت نیو ساوت ولز (New South Wales): مرکز آن شهر سیدنی.
  • ایالت ویکتوریا(Victoria) : مرکز آن شهر ملبورن.
  • ایالت کوینزلند(Queensland) : مرکز آن شهر بریزبین.
  • ایالت استرالیای جنوبی (South Australia)مرکز آن شهر آدلاید.
  • ایالت استرالیای غربی(Western Australia) مرکز آن شهر پرت.
  • ایالت تاسمانیا(Tasmania) مرکز آن شهر هوبارت.
  • قلمرو شمالی(Northern Territory) مرکز آن شهر داروین.
  • قلمرو پایتخت استرالیا (Australian Capital Territory).

حکومت و سیاست در کشور استرالیا

 

استرالیا کشوری می‌باشد که از مجموعه چند کشور مشترک المنافع تشکیل شده که دارای حکومت پادشاهی هستند. بالاترین مقام سلطنتی این کشور ملکه الیزابت دوم می‌باشد. فردی که به عنوان جانشین ملکه در نظر گرفته شده، در واقع فرماندار کل استرالیا به حساب می‌آید. در این کشور، مردم  ابتدا نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند، و آن فردی که در مجلس بیشترین رای را نصیب خود کند به عنوان نخست وزیر در این کشور انتخاب می‌شود.

 

طبیعت استرالیا

طبیعت استرالیا

طبیعت استرالیا بسیار بکر و دیدنی است. می‌توان گفت قسمت اعظمی از مساحت کشور استرالیا دارای بیابان‌های خشک است. با این حال، این کشور دارای طیف وسیعی از زیستگاه‌های گوناگون است که موجب تنوع زیستی گیاهی و جانوری جالبی در این کشور شده است. تنوع طبیعی در کشور استرالیا دربرگیرنده‌ی جنگل‌های وسیع، انبوه و زیبا، بیابان‌های فراخ و همچنین ارتفاعات است. وجود این بخش‌ها در استرالیا، زیبایی خاصی را به مناظر این کشور بخشیده است و آن را به مقصدی جذاب برای صنعت توریسم از نقاط مختلف جهان تبدیل کرده است. وسعت زیاد کشور استرالیا موجب شده تا این کشور دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی از جنگل های بارانی استوایی باشد. همچنین این کشور دارای منابع وسیع و ارزشمندی از مواد معدنی، فلزاتی مانند: ذغال سنگ، الماس، طلا، مس، عقیق، سنگ آهن، نیکل، نفت، نقره، قلع، اورانیوم و غیره می‌باشد. تاریخچه‌ی بسیار طولانی قاره استرالیا موجب شده است که تنوع حیاتی گیاهان و جانوران به دلیل دور بودن از مناطق مسکونی بکر، زیبا، متنوع و منحصر به فرد باقی بماند.

 

آموزش در کشور استرالیا

آموزش در کشور استرالیا

تحصیل کشور استرالیا در هر سال پذیرای بیش از ۳۰۰۰۰۰ دانشجو در مقاطع گوناگون تحصیلی است. این کشور از جمله کشورهایی است که سیستم آموزشی آن به طور منظم و مداوم آن سمت قانون مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد. در کشور استرالیا مدارس به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم بندی می‌گردند. در مورد دانشگاه‌ها، استرالیا دارای ۳۸ دانشگاه دولتی و ۲ دانشگاه خصوصی است. هر کدام از ایالات این کشور دارای تعداد زیادی دانشگاه است. می‌توان گفت تقریبا تمام مراکز آموزشی استرالیا دانشجویان را از سراسر جهان جهت ادامه تحصیل می‌پذیرند. قدیمی ترین دانشگاه های استرالیا دربرگیرنده‌ی گروه ۸ از جمله دانشگاه‌های ملی استرالیا، موناش، دانشگاه های آدلاید، نیو ساوت ولز، کوئینزلند و سیدنی می‌باشد. دانشگاه های استرالیا دارای امتیاز ۹۲.۶ در بین دانشگاه های دنیا هستند که این امر موجب شده رتبه چهارم را در جهان کسب کنند. زبان تحصیل در این کشور انگلیسی بوده و مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۱ تا ۲ سال و مقطع دکتری ۳ تا ۴ سال است. طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۶ توسط سازمان ملل منتشر شد، استرالیا در شاخص آموزشی، جایگاه اول را به خود اختصاص داد. دانشگاه‌های ذیل تعدادی از دانشگاه‌های معتبر کشور استرالیا هستند که در سطح جهان شناخته شده‌اند:

  • The University of Sydney
  • The University of Newcastle, Australia
  • The University of Queensland
  • The University of Adelaide
  • University of Wollongong
  • Queensland University of Technology

فرهنگ مردم کشور استرالیا

 

به طور حتم اگر فردی قصد عزیمت و اسکان در کشور دیگری را داشته باشد، یکی از نکاتی که باید به آن توجه کند، فرهنگ مردم آن کشور و به عبارت دیگر، تفاوت‌های فرهنگی بین کشور خود و کشور مقصد است. در مورد فرهنگ مردم استرالیا باید به نکاتی اشاره کرد: کشیدن سیگار در بیش‌تر مکان‌های عمومی شهر نظیر فروشگاه‌ها، ایستگاه های قطار و اتوبوس، رستوران‌ها، کافه‌ها و غیره ممنوع است. از جمله‌ی دیگر موارد ممنوع در این نوع از مکان‌ها، می‌توان به ریختن زباله و نوشیدن الکل اشاره کرد. فرهنگ غالب ساکنین مردم استرالیا غالبا اروپایی می‌باشد. کشور استرالیا حمایت‌های زیادی را از منظر مالی در زمینه‌های فرهنگ و هنر صرف می‌کند. سالن‌های سینما، تئاتر و گالری های زیادی در این کشور وجود دارد که افراد زیادی برای گذراندن وقت خود و استفاده از محیط‌های هنری به این اماکن می‌روند. ورزش، موسیقی، هنر، نمایش، رقص و غیره از جمله فعالیت‌هایی است که مردم کشور روزانه به آن می‌پردازند. استرالیا میراثی عظیم از فرهنگ و هنر را از بومیان به ارث برده است و این امر موجب ایجاد انواع فرهنگ‌ها بین مردم این کشور شده است. مذهب مردم در این کشور شامل، مسیحیت، اسلام، یهودی و بودایی است. اما بیش‌تر مردم پیرو مسیحیت هستند.

بیش‌تر مردم استرالیا رفتاری صمیمی و دوستانه با سایر افراد دارند. پس نگران برخورد با مردم این کشور نباشید. یکی از نکاتی که بیش‌تر افراد در جایگاه‌های اجتماعی مختلف به آن اهمیت می‌دهند، خوش قول بودن در قرارهاست. پس این نکته مهم را فراموش نکنید. نکته جالب توجه دیگر اینکه، برخی از ساکنین این کشور هنوز هم  لباس‌های بومی خود را به تن می‌کنند و به فرهنگ خود پایبند هستند و البته عده‌ای از لباس‌های رسمی استفاده می‌کنند.

 

نماد و سمبل کشور استرالیا

 

به نوعی می‌توان گفت نماد و سمبل کشور استرالیا ۲ حیوان بومی می‌باشد. اولی کانگورو و دیگری شترمرغ استرالیایی. هردوی این حیوانات تنها می‌توانند به سمت جلو حرکت کنند، بنابراین نمادی از پیشرفت و موفقیت برای این کشور است.

 

مهاجرت به استرالیا و شرایط آن

 

با توجه به ویژگی‌هایی که کشور استرالیا دارد و در مطالب بالا به آن‌ها اشاره شد، افراد گوناگونی از سراسر جهان تمایل دارند به این کشور مهاجرت کرده و در آن اقامت کنند. این کشور به علت داشتن محیطی سرسبز، کیفیت بالای زندگی، کیفیت مطلوب مواد غذایی دسترسی آسان به خدمات درمانی رایگان و امکان ادامه‌ی تحصیل در مقاطع مختلف، یک کشور پرطرفدار برای افراد گوناگون است. برای مهاجرت به این کشور و گرفتن اقامت، روش‌های گوناگونی وجود دارد، از جمله این راه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت از طریق مهارت و تخصص ویژه
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق کارآفرینی
  • مهاجرت تحصیلی (در مقاطع مختلف)
  • مهاجرت از طریق خانواده
  • مهاجرت با ویزای بازنشستگی

اقامت دائم در استرالیا از روش‌های گوناگون امکان‌پذیر است و دارای مزایای گوناگونی است:

  • اقامت دائم و زندگی، کار و تحصیل نامحدود در این کشور
  • امکان سرمایه گذاری در زمینه‌های گوناگون
  • بهره‌مندی از مزایای گوناگون و کامل شهروندی کشور استرالیا
  • بهره‌مندی از بیمه درمان رایگان استرالیا
  • و سایر موارد…

شرایط گرفتن اقامت استرالیا

یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌های اقامت در کشور استرالیا، گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری در این کشور است زیرا دولت استرالیا همواره از سرمایه‌گذاران حمایت همه جانبه می‌کند و امتیازات گوناگونی را به این افراد اختصاص می‌دهد. اخذ اقامت در کشور استرالیا از روش‌های دیگری مانند کار، تحصیل، ازدواج و غیره امکان پذیر است.

 

اقتصاد کشور استرالیا

 

عملا می‌توان گفت کشور استرالیا یک کشور ثروتمند محسوب می‌شود. ارزیابی‌ها نشان می‌دهند وضعیت اقتصادی کشور استرالیا تا سال ۲۰۲۴ ثبات خود را حفظ خواهد کرد. بر اساس یک آمارگیری که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، از نظر میزان ثروت، مردم استرالیا  بعد از کشور سوئیس، ثروتمند ترین مردم جهان محسوب می‌شوند.

 

شرایط و موقعیت‌های کار در استرالیا

 

نرخ بیکاری در کشور استرالیا بسیار پایین (اما ثابت) است. در مجموع می‌توان گفت این کشور از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار است و این امر یکی از دلایلی است که افراد زیادی را از سراسر جهان برای مهاجرت به استرالیا ترغیب می‌کند. بیش‌تر مردم استرالیا را می توان در گروه طبقه‌ی متوسط قرار داد. افراد می‌توانند با توجه به مهارت و تخصص خود در زمینه‌های گوناگون وارد بازار کار شوند. همچنین دانشجویان بلافاصله بعد از اتمام دوره‌ی تحصیلی این فرصت را دارند که در زمینه مورد علاقه خود مشغول به کار شوند. از منظر دستمزد، کشور استرالیا یکی از مناسب‌ترین کشورها در سطح جهان محسوب می‌شود. به طور مثال میزان درآمد هفتگی قشر کارگر در هر هفته حدود ۱۰۶۰ دلار استرالیا است. باید خاطر نشان کرد که میزان این درآمد در بخش‌های مختلف استرالیا متفاوت است. میانگین ساعت کاری در استرالیا ۳۶ ساعت در هفته است.  سن بازنشستگی بیشتر افراد ساکن در این کشور، ۵۷ سالگی اعلام شده است. در مورد اقتصاد این کشور باید گفت بزرگ‌ترین بخش اقتصاد استرالیا را بخش خدمات تشکیل می‌دهد.

برخی از سایت‌ها در زمینه کاریابی در استرالیا فعالیت دارند که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، برای یافتن کار مناسب با علایق و مهارت‌های خود اقدامات لازم را انجام دهید. در ذیل به تعدادی از این سایت‌ها اشاره می‌شود:

ایرانیان در کشور استرالیا

 

سالانه افراد زیادی از کشور ایران به منظور تفریح و یا اقامت و سرمایه‌‌گذاری به استرالیا سفر می‌کنند. قابل ذکر است که در این کشور شرکت‌های زیادی دیده می‌شوند که توسط ایرانیان تاسیس شده است. آمارها نشان داده‌اند که تعداد شرکت‌هایی که تحت مدیریت افراد ایرانی در استرالیا مشغول به کار و فعالیت هستند، به میزان ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد و روند صعودی داشته است.

راه‌های سفر به استرالیا برای ایرانیان

 

از کشور ایران هیچ پرواز مستقیمی به هیچ کدام از شهرهای استرالیا وجود ندارد. هواپیمایی‌های  قطر، امارات، ترکیش و ایر آسیا پروازهای معمولی هستند که پروازها به کشور استرالیا را پیشتیبانی می‌کنند. این پروازها اغلب به شهرها ملبورن، سیدنی و پرت می‌باشند.

 

ایالات کشور استرالیا شامل کدام‌ها هستند؟

ایالت نیو سالت ولز، ویکتوریا، تاسمانیا، کوینزلند و غیره از جمله ایالات کشور استرالیا محسوب می‌شود.

روش‌های مهاجرت به کشور استرالیا شامل چه مواردی هستند؟

مهاجرت از طریق مهارت و تخصص ویژه | مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری | مهاجرت از طریق کارآفرینی | مهاجرت تحصیلی (در مقاطع مختلف) | مهاجرت از طریق خانواده

بهترین راه گرفتن اقامت در استرالیا کدام است؟

یکی از آسان ترین و بهترین راه‌های گرفتن اقامت در کشور استرالیا، گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری در این کشور است. چون دولت استرالیا به صورت پیوسته از سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف، حمایت همه جانبه می‌کند و امتیازات گوناگونی را به این افراد اختصاص می‌دهد و تا بتوانند فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

مدت زمان تحصیلات دانشگاهی در استرالیا به چه صورت است؟

مدت زمان تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا در مقطع کارشناسی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۱ تا ۲ سال و مقطع دکتری ۳ تا ۴ سال است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن